Sunday 29 April 2012

Ya Allah, Aku Tak Ingin Sendiri....

 Ya Allah...
 Seandainya telah Engkau catatkan dia akan menjadi teman menapaki hidup, satukanlah hatinya dengan hatiku, titipkanlah kebahagian di antara kami agar kemesraan itu abadi...
 Dan Ya Allah...ya Tuhanku Maha Mengasihani..seiringkanlah kami melayari hidup ini ke tepian yang sejahtera dan abadi..
Tetapi Ya Allah.. seandainya telah Engkau takdirkan dia bukan milikku, bawalah dia jauh dari pandanganku, luputkanlah dia dari ingatanku..Ambillah kebahagiaan ketika dia ada di sisiku.. Dan peliharalah aku dari kekecewaan... Serta Ya Allah ya Tuhanku yang Maha Megerti...berikanlah aku kekuatan melontar bayangannya jauh ke dada langit hilang bersama senja nan merah Agarku dapat berbahagia walaupun tanpa bersama denganya... 
Dan ya Allah yang Tercinta...GANTIKANKANLAH yang telah hilang....Tumbuhkanlah kembali yang telah patah..walaupun tidak sama dengan DIRINYA...
 Ya Allah ya Tuhanku..pasrahkanlah dengan takdir-Mu..sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan adalah yang TERBAIK buatku...kerana Engkau Maha Mengetahui segala ...yang terbaik buat hamba- Mu ini..
Ya Allah yang Tuhanku kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman supaya aku dan dia dapat membina kesejahteraan hidup ke jalan yang Engkau redhai..Amin ya rabbal alamin..
 
 **Apa yang jadi banyak mengajarku erti perhubungan, mungkin ade hikmah disebalik sume ini.....Mungkin dia bukan untukku...jangan berputus asa untuk mencari dan aku yakin jodohku jugak sedang mencariku dan pasti dia sedang memperbaiki dirinya untuk membimbing ku nanti...:)
Mama cakap jadi macam mama bercinta lepas kawen...itu lebih baik.... ;)hehehe...thanks mama sebab sntiasa ade bersama akak memberi akak semangat, menangis bersama,gelak bersama....sayang mama sgt2....urmmm sedih la pulak..;( huhuhu..
banyakkan berdoa meminta kepadaNya....sekian...

No comments:

Post a Comment